Kurkuma - čarobni sastojak

Sastavili smo vodič koji će te educirati o učincima kurkume na tvoje tijelo i objasniti kako točno konzumirati kurkumu.

Kako su ljudi naučili koristiti spojeve pronađene u prirodi, velika otkrića i otkrića u području medicine postala su iznimno česta. Kasnije smo te spojeve počeli proizvoditi u laboratorijima. Sjajan primjer za to su antibiotici, čije je djelovanje Alexander Fleming navodno otkrio tek slučajno. Laboratorijski proizvedeni penicilin i danas se koristi kao antibiotik.

Isto vrijedi i za korijen kurkume. Potpuno prirodni aktivni sastojci koji se ekstrahiraju izravno iz kurkume, poput kurkumina, mogu biti izuzetno korisni. Kurkumu možemo pripremiti samostalno ili je uzimati u obliku suplemenata.

Kurkuma je začin koji se često koristi u prehrani. Začin je izrazito žute boje i intenzivnog okusa koji uljepšava naša jela. Kaže se da je korijen kurkume čak i više od začina cijenjen zbog svojih svojstava koja održavaju naše tijelo zdravim. Mnogi ljudi se okreću dodacima kurkume (često u obliku kapsula kurkume) jer im se ne sviđa okus kurkume.

U FOKUSU

TummyTox Kurkuma kapsule imaju 185x veću bioraspoloživost u odnosu na obični kurkumin, zbog čega ga naše tijelo može koristiti puno učinkovitije.

Pozitivni učinci korijena kurkume poznati su od davnina, jer se koristi u tradicionalnoj kineskoj i japanskoj medicini. Sastojak, koji su Japanci zvali ukon (Curcuma Longa L.) ili gajatsu (Curcuma Phaeocaulis val.), koristio se u kineskoj medicini za probleme vezane uz cirkulaciju krvi i upale.

Kurkumu posebno preporučujemo svima koji:

  • pate od bolova u mišićima i zglobovima
  • žele smanjiti upalu u svom tijelu
  • imaju oslabljen imunološki sustav
  • doživljavaju dugotrajni stres
  • imaju preopterećenu jetru
  • imaju problema sa psorijazom
  • često ili u velikim količinama konzumiraju alkohol
  • često uzimaju lijekove
  • imaju neuravnoteženu ili nezdravu prehranu
  • imaju povišene razine triglicerida ili kolesterola
  • imaju poteškoća s kontrolom svoje težine
  • žele dobro brinuti o svom zdravlju

Kako pravilno koristiti kurkumu

Kurkuma u prahu dobiva se iz korijena kurkume, koji je izgledom sličan đumbiru. Za izradu praha koristi se cijeli korijen biljke Curcuma Longa (ovaj termin se često koristi za dodatke prehrani). Znanstvenici bi nas ispravili da se zapravo ne koristi korijen kurkume, već rizom, podzemna stabljika biljke. Biljka raste u šumama jugoistočne Azije, odakle i danas dolazi većina kurkume.

Curcuma Longa je najpoznatiji član obitelji kurkume. Ali postoje i druge vrste kurkume koje se također koriste za jačanje organizma i sa specifičnim učincima. To su Curcuma Wanyujin, Curcuma Phaeocaulis Val, Curcuma Kwangsiensis, Curcuma Zedoaria i Curcuma Aromatica.

U FOKUSU

Neugodan okus kurkume može se izbjeći uzimanjem kapsula kurkume. Kapsule kurkume obično sadrže i druge tvari koje su korisne za tijelo (kao što je vitamin D).

Kurkuma se dugo koristila kao začin i bojilo u odjeći. Također se nerijetko drži kao biljka u saksiji jer ima prekrasne velike bijele listove.

Priprema je jednostavna: korijen kurkume se skuha, osuši i zatim melje u fini prah. Budući da je prah potpuno prirodan, kurkuma ima široku primjenu – kako u kuhinji tako i u zdravstvenom sektoru.


Kurkuma Wurzel

Pripremanje kurkume od doma

Priprema je toliko jednostavna da se mnogi odlučuju za izradu vlastite kurkume u prahu. No, okus je vrlo intenzivan i mnogima je neugodan, zbog čega je često lakše i ugodnije koristiti kurkumu u obliku dodatka prehrani.

Kurkuma se ne koristi samo u obliku praha, već i na druge načine koji se često preporučuju za podršku zdravlju i dobrobiti. Najčešće, kada tražimo recepte za pripremu kod kuće, pronaći ćemo vodu s kurkumom ili mlijeko s kurkumom (zlatno mlijeko).

U FOKUSU

Recepte za kurkumu možete pronaći na kraju ovog članka.

Kurkuma kao dodatak prehrani

Korištenje korijena kurkume, koji sami možemo preraditi u kurkumu u prahu, nije optimalan način konzumiranja kurkume. Nikada ne znamo koliko aktivnih sastojaka (uglavnom kurkumina) sadrži naša domaća kurkuma u prahu. Biljke ponekad sadrže više, ponekad manje aktivnih sastojaka - ovisi o rastu, godišnjem dobu, hranjivim tvarima u tlu itd.

No, kapsule kurkume, koje kupujemo kao dodatak prehrani, uvijek sadrže iste količine aktivnih sastojaka (kurkumin), kojima se dodaju i drugi aktivni sastojci koji također pozitivno utječu na dobrobit. Najčešće se kurkumi dodaje crni papar koji povećava bioraspoloživost kurkumina i osigurava bolju apsorpciju.

Redovita uporaba dodataka prehrani osigurava unos aktivnih tvari u naše tijelo. Visokokvalitetni dodaci prehrani sadrže samo prirodnu kurkumu najviše kvalitete i ujedno dokazano osiguravaju pravu količinu aktivnih sastojaka. Isto je i s našim kapsulama od kurkume, koje možete pronaći ovdje.


Kurkuma Anwendung

Kurkuma u kuhinji

Kurkuma je sjajan začin koji se koristi u kuhanju zbog svog okusa, boje i blagotvornog djelovanja na organizam. Kurkumu često nalazimo u mješavinama začina koje možemo kupiti u supermarketima, ali naravno, kurkumu možemo kupiti i samostalno. Kurkuma koja se koristi kao začin ima iste ili vrlo slične učinke kao i kurkuma koja se koristi kao dodatak prehrani. Problem je u tome što bismo morali unositi velike količine ovog začina da bismo dobili željene rezultate. Međutim, dodaci prehrani obično sadrže odgovarajuću količinu kurkume u jednoj ili dvije kapsule.

Zbog toga se ne možemo uvijek pouzdati da će kurkuma koju unosimo hranom biti ista kao kurkuma koju unosimo putem dodataka prehrani. Da bismo uzeli dovoljne količine kurkume, morali bismo jela uvijek aromatizirati kurkumom, što bi naše obroke učinilo prilično dosadnim. Za stalan i redovit unos kurkumina, bolje je osloniti se na dodatke prehrani.

Izravno uzimanje kurkume također može dovesti do blagih nuspojava. To je začin intenzivnog okusa - potrošači otkrivaju da se bore s podrigivanjem uz produljenu svakodnevnu upotrebu kurkume. Često takav unos kurkume također rezultira poremećenom apsorpcijom željeza. Opet, važno je znati koliko kurkume uzimamo i koliko često. Najlakši način da to kontrolirate je uzimanje pročišćene kurkume u suplementima.

U FOKUSU

Osigurajmo optimalnu količinu kurkumina u tijelu.

Utjecaj kurkume na tijelo

Kurkuma ima mnogo blagotvornih učinaka na organizam. Koristi se i kao preventiva i kao kurativ jer pomaže kod raznih stanja. Evo najčešćih problema u vezi kojih kurkuma može pomoći.

Protuupalni i analgetski učinak

Upala je vrlo česta. Na primjer, svatko može prepoznati upaljene mišiće nakon napornog vježbanja. Kurkuma se često koristi kao podrška našem tijelu kada se oporavljamo od upale grla, upaljenih glasnica i drugih upala.

Kurkuma je prikladna kao preventiva protiv upala (preventivna je u kombinaciji s vitaminima npr. u hladno doba godine) ili kao pomoć kod većih upala koje su se već razvile u tijelu.

Kurkuma regulira metabolizam i dezinficira

Kao i neki drugi začini, kurkuma je također prikladna za dezinfekciju rana.

Kurkuma može pomoći u regulaciji metabolizma. Kurkumin podržava rast dobroćudnih bakterija u crijevima. Naša se crijevna flora stalno mijenja i na nju mogu utjecati i čimbenici iz vanjskog svijeta i hrana koju jedemo. Kada se ne hranimo zdravo, ne pijemo alkohol ili ne pušimo, smanjujemo broj dobrih bakterija u crijevima. To primjećujemo kao lošu probavu, proljev, nadutost ili osjećaj nadutosti u području želuca.

Za kurkumom se često poseže nakon blagdana kada konzumiramo velike količine nezdrave hrane. Kurkuma pomaže u razgradnji ugljikohidrata i također pomaže u eliminaciji žuči.

Kurkuma pomaže u održavanju zdrave jetre i podržava je kada najviše treba raditi – to jest kada konzumiramo velike količine nezdrave hrane. Tako da je praktički neizostavan za one koji se vole počastiti u posebnim prilikama.

Kurkuma i artritis

Artritis je naziv za razne upalne bolesti koje zahvaćaju jedan ili više zglobova. Najčešći tipovi artritisa su giht, osteoartritis, fibromialgija i reumatoidni artritis (reumatizam). Uzroci razvoja artritisa su različiti – od genetike do ozljede i infekcije – i svi imaju jedno zajedničko, a to je da je tijelo u upalnom stanju.

U FOKUSU

Uzimanje dodataka prehrani s kurkumom korisno je i preventivno i kada su se već pojavili problemi, zbog protuupalnih aktivnih sastojaka kurkume.

Kurkuma za snižavanje razine kolesterola

Kolesterol nije uvijek loš – općenito se dijeli na "dobar" i "loš" kolesterol. "Loš kolesterol" znači lipoproteine ​​niske gustoće (LDL), a "dobar kolesterol" znači lipoproteine ​​visoke gustoće (HDL).

U FOKUSU

Kurkuma pomaže u snižavanju razine kolesterola u krvi, što smanjuje rizik od kardiovaskularnih bolesti.

Naravno, najlakši način za regulaciju kolesterola u krvi je zdrava prehrana i obilje vježbi. Svi oni koji to ne mogu, mogu si pomoći i kurkumom. Kurkuma pomaže u regulaciji razine kolesterola u krvi i potiče zdravo srce i krvožilni sustav. Kurkuma kapsule svakako će podržati tijelo u borbi protiv kolesterola.

Kurkuma pomaže u ublažavanju simptoma depresije

Mentalno zdravlje i dobrobit jednako su važni kao i tjelesno zdravlje, iako se o njima često ne govori. Ubrzani život može brzo dovesti do stresa i drugih mentalnih izazova. Možemo ti pružiti pomoć na više načina - dodavanje kurkume je jedan od njih.

Prečesto zaboravljamo da to kako se osjećamo i naše psihičko stanje utječe na sve. Stoga moramo osigurati i zdravu prehranu i odgovarajući unos aktivnih sastojaka koji podržavaju naše zdravlje. Zbog toga se kurkumin čini još važnijim.

Recepti s kurkumom


Kurkuma Rezepte

Evo najpopularnijih recepata s kurkumom:

  • Mlijeko od kurkume – često se koristi za upalu grla. U toplo mlijeko umiješaj žličicu kurkume. Popij još toplo prije spavanja.
  • Jogurt od kurkume – umiješaj žličicu kurkume u jogurt. Ovaj jogurt osigurava bolju probavu. Nakon većeg obroka (ručka) pojedi malo jogurta s kurkumom. To će odmah osloboditi plinove i poboljšati tvoje stanje.
  • Čaj od kurkume – Žlicu kurkume prelij vrućom vodom. Čaj polagano pij ujutro ili navečer jer pozitivno utječe na dobrobit, rad jetre i probavu.
    Kako bi spriječila upalu kože i pojavu akni, koristi mješavinu kurkume i sezamovog ulja koja se lako može pripremiti kod kuće. Jednostavno pomiješaj sastojke u gustu pastu i odmah je nanesi na lice i ostavi da djeluje nekoliko minuta. Koža će se odmah osjećati bolje.
  • Sok od kurkume – posebno dobar ljeti kada želimo osvježenje i njegu tijela. Dvije žlice kurkume pomiješaj u 4 posude prokuhane vode, dodaj sok jedne limete i jedne naranče i zasladi medom. Ostavi pola sata i pij po želji. Predlažemo da sav sok popiješ u jednom danu, jer ćeš tako dobiti potrebnu količinu kurkume.

Kurkuma za sve!

Kurkuma pomaže kod mnogih tegoba pa je jako važno da je dodamo u prehranu. Bilo da ga koristimo u kuhanju ili ga konzumiramo u obliku dodataka prehrani, uvijek se moramo pridržavati preporučenog dnevnog unosa.

U FOKUSU

Ako se odlučimo koristiti kurkumu u obliku praha (tj. čistu kurkumu), trebamo uzimati jednu žličicu dnevno.

Često je lakše uzimati kurkumu u obliku kapsula zbog njezinog okusa, lakšeg mjerenja i brže apsorpcije. Ovaj dodatak prehrani sadrži optimalnu količinu kurkume, a sadrži i druge aktivne sastojke (vitamin D) koji olakšavaju apsorpciju i povećavaju potenciju kurkume. Naravno, ove kapsule nemaju okus kurkume i super se lako uzimaju.